--- Ezeken az oldalakon botanikai és/vagy kertészeti témájú könyvekről szeretném szóvá tenni szerény – szakvéleménynek talán nem nevezhető, de mindenképpen őszinte benyomásaimat, hátha valakit érdekel.

--- On these pages I would like to confess my not professional but sincere opinions about books of plants and gardening, maybe somebody are interested. English descriptions are after the Hungarian, you must click on the link.


Annette Timmermann (szerk.): Az 500 legszebb kerti növény

.
--- Ennek a könyvnek így rögtön az elején a magyar címébe belekötnék:
én dísznövényt írtam volna, hiszen arról van szó. Most, hogy rákerestem interneten, hogy hol kapható, többször is automatikusan ezt írtam be.
Kifejezetten laikusoknak való könyv. Aki komolyabban kertészkedik, vagy legalábbis érdeklôdik minden dísznövény iránt, mint én, annak már nem mond semmi újat.
A nálunk is legismertebb dísz- és gyógynövény fajok vannak benne, fatermetûeket kivéve. A szöveg véleményem szerint nem sokat ér, bár lehet, hogy teljesen amatôröknek jó. Csakhogy én találtam benne egy-két téves információt is. Nem olvastam végig az egészet, de abban, amit olvastam, már találtam egy-két dolgot, ami szerintem kifejezetten hibás. Igyekszem megkeresni ezeket a konkrét példákat, és vissza fogok térni erre a bejegyzésre késôbb.
A képek gyönyörûek, csak nem értem, hogy néha miért olyan kicsik, hiszen a könyvben lenne még hely bôven. És azt sem értem, hogy hogy nem tudtak minden egyes fajhoz képet szerezni egy ilyen igényesnek látszó kiadványban, amely külön-külön tárgyal 500 fajt.
Nagyon elegáns, de szerintem kifejezetten papírpocsékoló a layout. Az is igaz, hogy az 5-10 cm széles margókra, vagy féloldalnyi üres helyekre az olvasó beírhatja a saját jegyzeteit – nem is rossz ötlet.

No comments: